Graag willen we jullie verblijden met wat meer informatie over het internet op Times Hot 2010.
In onze visie is een LAN om te (doh) lannen, toch zou het wel handig zijn als je af en toe wat (in deze tijd) noodzakelijke dingen te doen zoals mail checken, je moeder MSN'en dat je schone ondergoed op is en te lezen wie nu weer uit IDOLS gepleurd is. Ook zijn er andere leuke dingen op het interwebs te doen, zoals gamen, por..... 'dingen' downloaden, en software updaten.
Het liefst zouden we natuurlijk alles open zetten, vrijheid blijheid. <sarcasm>Gelukkig voorziet de Times locatie ons met een geweldige internetlijn van een schokkend overweldigende 3 Mbit (ja 3 hele megabits OMGWOOT!!!!1one) waardoor dit dan ook mogelijk wordt.</sarcasm>
Theoretisch gezien hebben we 300kB/s download snelheid. Het aantal aangesloten machines ligt meestal rond de 350 - 400. Het meest eerlijk zou zijn dat we iedereen dus 1kB/s bandbreedte zouden geven....maar dat is niet werkbaar, te makkelijk en dus niet leuk

Je voelt em natuurlijk al aankomen: we zijn genoodzaakt bepaalde zaken in ieders belang aan banden te leggen.
Wat laten we toe (in generieke zin):
- Web surfen
Normaal browsen, het kan mogelijk zijn dat we bepaakde sites beperken/blokkeren omdat ze gewoon te veel bandbreedte slurpen - E-Mail
De vraag is alleen of je dit wel wilt, je kan beter webmail gebruiken dit zal een stuk betrouwbaarder zijn op de lan. Bij POP3 en IMAP gaan jouw username en wachtwoord als plain-text over de lijn. Webmail is meestal wel versleuteld (https:// .... ) en dus een stuk veiliger. - Instant messengers
MSN/ICQ/Jabber/... - IRC
(onder voorbehoud)
Hier even de hoogtepunten waar je rekening mee dient te houden:
- Geen software updates
We gaan bepaalde sites blokkeren in de proxy die echt te veel traffic genereren. Dit komt door sommige stukjes software die vinden dat er mogelijk elke 10 minuten updates gereleased worden. - Geen Steam!
Hier komt geen uitzondering op. Dit in verband met mogelijke updates tijdens de LAN, als dit gebeurt krijgt het compo team problemen qua planning. Update Steam thuis, en vergeet niet Steam in offline mode te zetten.
'Ik ben dit vergeten en ik moet een leete compo's moet spelen' -> Jou probleem, zorg dat dit niet het probleem van je team wordt (dus wijs je teammaten hierop). - Geen online games
- Geen MMO's(voor zij die het vorige punt niet helemaal doorhadden)
'Jamaar ik moet . .' -> FOUT
'Jamaar mijn guild/clan/team/kinderklasje gaat dat weekend dikke instances/quests/missions/raids/blerf doen' -> Huilie, je zit op een LAN. - Geen VPN/PPTP/IPSEC
'Jamaar ik moet . .' -> FOUT
'Jamaar ik loop standby voor werk en . .' -> Dan regelt je baas maar een laptop met GPRS/UMTS/HSDPA.
Mocht er nou iets dicht staan waarvan je denkt dat dat toch wel open kan en niet in het bovenstaande lijstje valt, kom even langs en vraag het op de lan zelf.
Gegroet,
Uw vriendelijke Times techniek team
PS
Deze lijst kan nog wat veranderen naarmate Times Cool dichterbij komt, maar de essentie mag duidelijk zijn.
PPSS
Internet op Times doen we op basis van 'best-effort'. Mocht er een technisch probleem zijn dan zullen we er alles aan doen om het te fixen, maar ga er nooit vanuit dat internet altijd werkt, zodat je nog wat klusjes voor je baas kunt doen of je vliegtickets kunt betalen. Neem in zulke gevallen een telefoon met gprs/umts mee

?

~ 
ieder evenement is het weer prijs. Als je dan toch persé die uurtjes in je stats erbij wil hebben; regel zoiets als een dongel ofzo! (of je mobiel met internet aan je PC hangen en dat internet gebruiken)