[quote="[eu-pc]Darkfreak
Ontopic:
Ik ben het ermee eens dat HoN veel meer "eSport" waarde heeft dan LoL ..
LoL is echt een kinderspel ofso ..
Geen deny, niks ..
Daarbij vind ik het bij lange na niet zo soepel spelen als HoN (weet t niet uit te leggen .. het "voelt" anders) ..
Het hele rune-verhaal enzo voegt opzich een leuke waarde toe, maar word snel weer verbrijzeld door het feit dat mensen die extra geld uitgeven veel betere runes etc hebben.
Over het algemeen het feit van "ik geef geld eraan uit dus ik heb betere heroes/items etc" ligt me ZWAAR tegen .. bij HoN betaald IEDEREEN 30 euro en staat iedereen game-wise gelijk (daar komt het echt op skill aan .. veel meer iig dan bij LoL) ..
De graphics van LoL vind ik ook niet vet .. sorry, ik houd bij zo een soort spel gewoon NIET van die cartoon-style

HoN is over het algemeen competitiever (is dat een woord?) dan LoL ..
HoN ziet er beter/stoerder uit dan LoL ..
HoN is game-wise eerlijker dan LoL (in HoN staat iedereen qua game-inhoud gelijk voor z'n geld) ..
HoN speelt sneller/soepeler/fijner dan LoL (zwaar persoonlijke mening)
HoN is naar mijn mening de enige echte opvolger van DotA (als je al een "opvolger" kunt aanwijzen) ..
Sterker nog, veel punten in HoN vind ik verbeterd tov DotA (zoals de item-shop b.v.) ..
Veel mensen zeuren over slecht-ported DotA heroes, of niet-ported DotA heroes (*kuch*techies*kuch) ..
En altijd maar zeiken over "unbalanced S2 original heroes" ..
Maar dat zijn mensen die zich blind staren op Icefrog's regels en balans ..
HoN heeft een nieuwe era ingeluid voor dit genre (wtf is het genre van DotA, HoN, Lol eigenlijk?)
[/quote]
Mjah het omgekeerde is allemaal waar voor LoL de game is idd easier omdat er geen denies meer zijn maar dit richt de actie wel meer op het killen van de enemy en je krijgt sneller levels sneller items en ga zo maar door er is voor beide iets te zeggen.
HoN ziet er beter uit, maar is dit altijd een plus ? zo kunnen sommige mensen het spel niet spelen en ja er zijn nog genoeg mensen die geen pro computer hebben. en LoL is wel veel betere graphics dan dota alleen weer minder als HoN
Bij HoN staat idd iedereen gelijk vanaf het begin bij LoL zal je eerst tot lvl 30 moeten lvlen en je runes voor je main char kopen (dit doe je met punten die je verdiend door te spelen hier kan je dus niet voor betalen). mensen die betalen kunnen sneller punten verdienen maar aangezien je rune slots per level unlocked worden heb je er niet super veel aan behalve dat je meer champions kan kopen met je ingame punten. maar aangezien er geen echt slechte hero's zijn en je er toch maar 1 tegelijk kan spelen zie ik hier geen oneerlijk voordeel in. het levelen is bedacht om te zorgen dat je eerst het spel leert spelen voordat je met allemaal pro's in een game gegooid wordt en je dus een negatieve spel ervaring krijgt vanaf het begin. (zie dit als met WoW zou toch ook minder zijn als je gelijk lvl 80 was als je inlogde en alle items tot je beschikking had en dan tegen pro's moet in de arena terwijl je net de game leert kennen) dit vond ik toen ik HoN speelde namelijk erg dat er bijna nooit eerlijke matches waren. dit is bij LoL veel beter.
mijn persoonlijke mening is dat LoL lekkerder speelt maar zoals je al zei in jou post zwaar persoonlijke mening.
verder denk ik dat LoL een grotere playerbase kan bereiken dan HoN aangezien HoN meer voor de die hards is en LoL voor iedereen want je merkt het zeker het verschil tussen noobs en pro's in LoL alleen dit verschil merk je nog veel erger in HoN.
Tl:DR
Alle punten die darkfreak aanhaalt als negatieve punten voor LoL kan je ook vanuit een ander oogpunt bekijken en ze zien als positief ten opzichte van HoN.
dit is natuurlijk altijd subjectief en blijft afhankelijk van persoonlijke mening.
en nog een laatste ding dat ik wil toevoegen is dat alhoewel er nu groote toernooien zijn voor HoN dit niet betekend dat de competitive scene beter is als die van LoL