TiMeS Forum

Welkom op het TiMeS forum!

Competities HOT 2010

20,21,22 augustus 2010. Sporthal Strijthagen, Landgraaf.

Re: Competities HOT 2010

Postby Enigma » 20 Jul 2010 20:24:40

Yeah ik was er weer en ik ownde 11 6 :)
Enigma
TiMeS Organisatie

Postby Infa » 21 Jul 2010 09:22:00

[quote="[eu-pc]Darkfreak

Ontopic:
Ik ben het ermee eens dat HoN veel meer "eSport" waarde heeft dan LoL ..
LoL is echt een kinderspel ofso ..
Geen deny, niks ..
Daarbij vind ik het bij lange na niet zo soepel spelen als HoN (weet t niet uit te leggen .. het "voelt" anders) ..
Het hele rune-verhaal enzo voegt opzich een leuke waarde toe, maar word snel weer verbrijzeld door het feit dat mensen die extra geld uitgeven veel betere runes etc hebben.
Over het algemeen het feit van "ik geef geld eraan uit dus ik heb betere heroes/items etc" ligt me ZWAAR tegen .. bij HoN betaald IEDEREEN 30 euro en staat iedereen game-wise gelijk (daar komt het echt op skill aan .. veel meer iig dan bij LoL) ..
De graphics van LoL vind ik ook niet vet .. sorry, ik houd bij zo een soort spel gewoon NIET van die cartoon-style :P

HoN is over het algemeen competitiever (is dat een woord?) dan LoL ..
HoN ziet er beter/stoerder uit dan LoL ..
HoN is game-wise eerlijker dan LoL (in HoN staat iedereen qua game-inhoud gelijk voor z'n geld) ..
HoN speelt sneller/soepeler/fijner dan LoL (zwaar persoonlijke mening)

HoN is naar mijn mening de enige echte opvolger van DotA (als je al een "opvolger" kunt aanwijzen) ..
Sterker nog, veel punten in HoN vind ik verbeterd tov DotA (zoals de item-shop b.v.) ..

Veel mensen zeuren over slecht-ported DotA heroes, of niet-ported DotA heroes (*kuch*techies*kuch) ..
En altijd maar zeiken over "unbalanced S2 original heroes" ..
Maar dat zijn mensen die zich blind staren op Icefrog's regels en balans ..

HoN heeft een nieuwe era ingeluid voor dit genre (wtf is het genre van DotA, HoN, Lol eigenlijk?)

[/quote]

Mjah het omgekeerde is allemaal waar voor LoL de game is idd easier omdat er geen denies meer zijn maar dit richt de actie wel meer op het killen van de enemy en je krijgt sneller levels sneller items en ga zo maar door er is voor beide iets te zeggen.

HoN ziet er beter uit, maar is dit altijd een plus ? zo kunnen sommige mensen het spel niet spelen en ja er zijn nog genoeg mensen die geen pro computer hebben. en LoL is wel veel betere graphics dan dota alleen weer minder als HoN

Bij HoN staat idd iedereen gelijk vanaf het begin bij LoL zal je eerst tot lvl 30 moeten lvlen en je runes voor je main char kopen (dit doe je met punten die je verdiend door te spelen hier kan je dus niet voor betalen). mensen die betalen kunnen sneller punten verdienen maar aangezien je rune slots per level unlocked worden heb je er niet super veel aan behalve dat je meer champions kan kopen met je ingame punten. maar aangezien er geen echt slechte hero's zijn en je er toch maar 1 tegelijk kan spelen zie ik hier geen oneerlijk voordeel in. het levelen is bedacht om te zorgen dat je eerst het spel leert spelen voordat je met allemaal pro's in een game gegooid wordt en je dus een negatieve spel ervaring krijgt vanaf het begin. (zie dit als met WoW zou toch ook minder zijn als je gelijk lvl 80 was als je inlogde en alle items tot je beschikking had en dan tegen pro's moet in de arena terwijl je net de game leert kennen) dit vond ik toen ik HoN speelde namelijk erg dat er bijna nooit eerlijke matches waren. dit is bij LoL veel beter.

mijn persoonlijke mening is dat LoL lekkerder speelt maar zoals je al zei in jou post zwaar persoonlijke mening.
verder denk ik dat LoL een grotere playerbase kan bereiken dan HoN aangezien HoN meer voor de die hards is en LoL voor iedereen want je merkt het zeker het verschil tussen noobs en pro's in LoL alleen dit verschil merk je nog veel erger in HoN.

Tl:DR
Alle punten die darkfreak aanhaalt als negatieve punten voor LoL kan je ook vanuit een ander oogpunt bekijken en ze zien als positief ten opzichte van HoN.
dit is natuurlijk altijd subjectief en blijft afhankelijk van persoonlijke mening.
en nog een laatste ding dat ik wil toevoegen is dat alhoewel er nu groote toernooien zijn voor HoN dit niet betekend dat de competitive scene beter is als die van LoL
Infa
Member

Postby [RAG]pret » 21 Jul 2010 10:54:06

hophop infamous on the gang! :)
[RAG]pret
TiMeS KassaNova

Postby Infa » 21 Jul 2010 12:23:19

@ pret

ja vind het altijd jmr dat mensen een spel afdoen omdat het geen exacte kloon is van een eerder spel of mod en daardoor niet goed kan zijn ofzo?

BTW voor de mensen die het nog niet weten de games DotA, LoL, HoN vallen onder het game genre MOBA, dit staat voor Multiplayer Online Battle Arena.
Infa
Member

Postby Darkfreak » 21 Jul 2010 15:23:20

Infa wrote:BTW voor de mensen die het nog niet weten de games DotA, LoL, HoN vallen onder het game genre MOBA, dit staat voor Multiplayer Online Battle Arena.
Das goed om te weten .. vroeg me al af hoe die genre heet :P ..

DotA en co word vaan als RPG of zelfs MMORPG afgedaan ..
En ikweet zeker dat dát niet correct was :P

Zeker .. je speelt een bepaalde rol .. maar .. is toch weer anders .. een "echte" (mmo)rpg
Image
Darkfreak
Member

Postby omg » 21 Jul 2010 22:06:29

Ik zat bij HoN altijd in de buurt van RTS te denken! Ook fout, maar leek me logisch haha.
omg
Techniek Crew

Postby icedsmurf » 25 Jul 2010 18:59:11

Eigenlijk zijn het officieel wel RTSs, vandaar dat ze ook meerdere RTS awards hebben gekregen op gameconventies. Het worden meer als RTTs gezien, maar MOBA is een betere benaming.
icedsmurf
Member

Postby icedsmurf » 25 Jul 2010 19:14:42

Ik hoor mensen hier veelvoudig zeggen dat LoL easymode is. Op zich heb ik daar geen probleem mee, maar als een van de beste spelers van Nederland wil ik toch graag zeggen dat geen van jullie ook maar in de buurt zou komen van wat ik kan doen (of de hogere US spelers, zoals Takashi, Elementz, etc.), en dat het becommentariëren van de Metagame van een spel dat je nooit op hoog niveau hebt gespeeld redelijk arrogant is.

Hoe het ook zij, ik ben het verder met iedereen eens dat HoN meer 'progame-waardig' is en zeker meer geschikt voor een LAN, vooral omdat de support (new maps, kthxpl0x) van League of Legends miserabel is, en het gameconcept van runes/masteries unlocken, waar ik overigens ook zeker tegen ben, niet aansluit bij de plug-and-play cultuur die leeft op LANs. Als er dus een LAN mode komt voor HoN, stem ik zeker voor deze game, hoewel ik hem persoonlijk nooit speel.

Maar er was nog een andere game die mensen eerder hadden voorgesteld, maar waarvan ik niet op de hoogte was tot een paar weken geleden: Demigod. Demigod laat echt zien hoe dicht deze games bij een RTS aanliggen (vooral Demigod eigenlijk). Het is een slomere game, heeft minder tech nodig, minder map awareness, etc., maar is vooral wel een game waarbij het de strategie en timing is die wint, en in 2v2 meer zo dan deze andere twee games - tenminste, voor zover ik heb kunnen zien (heb er pas 10 uur op zitten, dus bij lange na niet genoeg om een oordeel klaar te hebben *hint hint*).

Misschien een idee om Demigod te proberen dan? Het heeft een LAN functie en is redelijk eenvoudig te installeren.

Laatste woord (in ieder geval van mij) hierover: LoL ziet veel beter uit dan DOTA, net iets minder dan HoN, maar het is vooral een verschillende grafische stijl, dus het zal vooral de subjectiviteit van de kleurbeleving zijn waardoor iedereen de impressie krijgt dat de game slecht uitziet -- dat vind ik dus totaal niet.

---

Ik vind trouwens de compo selectie nu beter dan die van Cool eerder dit jaar, weet niet precies waarom. Had liever Soul Calibur gezien, maar Quake 3 is een goede toevoeging (toevoeging, toch?). Iedereen weet hoeveel beter CoD4 is dan 6, dus dat is mooi om te zien. Ikzelf zal waarschijnlijk wel meedoen aan Trackmania en Quake -- een paar momenten weg van Trivia dan. :)

cu@lan

~Iced
icedsmurf
Member

Postby Darkfreak » 26 Jul 2010 09:47:50

Demigod heeft geen LAN support :( ..
Helaas .. Demigod werd ook al vaker genoemd, en ik zou het persoonlijk ook graag willen zien :(!
Image
Darkfreak
Member

Postby Dmaster117 » 6 Aug 2010 15:18:48

het klinkt voor mij als een goed idee om demigod te spelen.
laatste keer dat ik checkte was er meer dan genoeg animo voor, en tevens iets dat misschien wel belangrijk is voor op een LAN is het feit dat het en LAN functie heeft hetgeen HON en LOL missen -.-' .

en het is gewoon een leuk spel
Image
Dmaster117
Member

Postby icedsmurf » 6 Aug 2010 15:28:55

@Dark-Freak: Demigod heeft WEL een LAN-functie. De LAN-functie was een Day of Release patch, die je kon downloaden zodra je je product registreerde. Sindsdien zijn er 4 of 5 patches geweest, inclusief een patch die 2 heroes toevoegde (alsmede een paar maps?).

Nogmaals: er is dus WEL een LAN-functie. (Die bij nieuwe versies in torrents erbij zit, en waarvoor ik de ISO heb.)
icedsmurf
Member

Postby Dmaster117 » 6 Aug 2010 15:32:58

Nogmaals: er is dus WEL een LAN-functie. (Die bij nieuwe versies in torrents erbij zit, en waarvoor ik de ISO heb.)

Ik de ISO heb :w
Image
Dmaster117
Member

Postby UnlOfzo » 6 Aug 2010 15:47:44

ik zie liever ook Demigod op times dan Dota

Als LoL nou een lanfunctie had.. was de keuze makkelijk gemaakt :+
UnlOfzo
Member

Postby yue-ino » 6 Aug 2010 18:21:39

hehe verandering van spijs doet eten dus laat voor de verandering Demigod maar eens los, en gezien de vraag er na lijkt me dat niet z'n slecht idee hahaha voordat de menigte gaat muiten 8)7
yue-ino
Member

Postby Darkfreak » 7 Aug 2010 00:14:29

Ooooooh ;o ..
Wat faal van mij dan, ik heb nooit iets meegekregen van een LAN-mode in demigod ;o!

Is deze dan ook op een LAN te spelen voor mensen die het spel van iemand anders "lenen"?
Image
Darkfreak
Member

PreviousNext

Return to Times Hot 2010